Οικιστικός και σχολικός διαχωρισμός ως παράμετροι για τη σχολική επίδοση στην Αθήνα

Η εργασία διερευνά τη σχέση της εκπαιδευτικής επίδοσης με τις κοινωνικές και αστικές ανισότητες στη Μητροπολιτική Περιοχή της Αθήνας κατά τη δεκαετία του 2000. Βασίζεται σε συζητήσεις για την εκπαίδευση ως μηχανισμό κοινωνικής αναπαραγωγής και σε μελέτες για τις εκπαιδευτικές ανισότητες στην Ελλάδα, και ειδικότερα στην Αθήνα, όπου η κοινωνικά διαστρωματωμένη δευτεροβάθμια εκπαίδευση –σε σύγκριση με την υπόλοιπη χώρα– οδηγεί σε μια μάλλον ανοιχτή, αλλά ταυτόχρονα κοινωνικά άνιση, τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αναλύουμε πώς η επίδοση των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις σχετίζεται με την κοινωνική θέση των οικογενειών τους, τον τύπο των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που παρακολούθησαν, το κοινωνικό προφίλ των γειτονιών κατοικίας τους (σε προκαταρκτικό επίπεδο) και τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους (ηλικία και φύλο). Στόχος είναι να αναδειχθεί και να ποσοτικοποιηθεί κατά προσέγγιση η λειτουργία της κοινωνικής αναπαραγωγής σε αυτήν την κοινωνικά επιλεκτική διαδικασία μετάβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

  • ΣΥΓΓΡΑΦΕIΣ: Μαλούτας Θ., Χατζηγιάννη Α., Καπέλλα Α., Συρίγος Σ., Σπυρέλης Σ., Βαλάση Δ.
  • ΕΤΟΣ: 2019
  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές
  • ΓΛΩΣΣΑ: Αγγλικά
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ