Κρίση, Ηγεμονία και ΜΜΕ: το παράδειγμα ΣΚΑΪ/ Καθημερινής

Το άρθρο μελετά όψεις του δημόσιου λόγου, που επιχειρούσε να ερμηνεύσει την οικονομική κρίση στην Ελλάδα, εστιάζοντας στο λόγο που διαμορφώθηκε από το δημοσιογραφικό όμιλο ΣΚΑΪ/Καθημερινής κατά την περίοδο 2010-2011. Κεντρική υπόθεση εργασίας του άρθρου είναι ότι πρόκειται για έναν συνεκτικό λόγο, ο οποίος δομείται στους ακόλουθους νοηματικούς άξονες, α) την απο-ιδεολογικοποίηση και τον αντίστοιχο εκφετιχισμό της αποτελεσματικότητας, β) τον αντι-λαϊκισμό, γ) τον αντι-κομματισμό, δ) τον εθελοντισμό και την ιδιωτική πρωτοβουλία ως ενδεδειγμένες απαντήσεις στην κρίση, που συμπυκνώνουν το εγχείρημα αναθεώρησης του πυρήνα της σχέσης ιδιωτικού-δημοσίου. Κομβικής σημασίας σε αυτό το εγχείρημα, όπως προκύπτει από τη σχετική ανάλυση, είναι η επανερμηνεία της Μεταπολίτευσης και η έμφαση στην κατανόηση του ελληνικού κοινωνικού και οικονομικού σχηματισμού ως εξαιρετισμού και ως «παθογένειας».

  • ΣΥΓΓΡΑΦΕIΣ: Λιαλιούτη, Ζηνοβία και Μπιθυμήτρης, Γιώργος
  • ΕΤΟΣ: 2013
  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές
  • ΓΛΩΣΣΑ: Ελληνικά
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ