Η κυριαρχία των καταναλωτών και η ελληνική οικονομική κρίση: (A)Συνέχεια των ρεπερτορίων της κυριαρχίας των καταναλωτών
Στο παρόν άρθρο, επιχειρώ να αναδιατυπώσω την (καταναλωτική) δράση και τον λόγο, όπως προκύπτουν από τον λόγο των επισκεπτών στο μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της Αθήνας. Τα ποιοτικά δεδομένα προέρχονται από 20 ημι-δομημένες συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν με επισκέπτες του The Mall. Τα πολιτισμικά-καταναλωτικά ρεπερτόρια των συμμετεχόντων, δηλαδή τα συστήματα κατανόησης, αξιολόγησης και δικαιολόγησης των καταναλωτικών τους πρακτικών και επιθυμιών, αναλύονται από μια κατασκευαστική σκοπιά. Το πλαίσιο της δεκαετούς ελληνικής οικονομικής κρίσης αποτελεί έναν υποσχόμενο τομέα για τη διερεύνηση της έννοιας, της σημασίας, της εμπειρίας και της εκτέλεσης της κυριαρχίας των καταναλωτών. Συνεπώς, η ίδια η έννοια της κυριαρχίας των καταναλωτών "δοκιμάζεται" εμπειρικά, περιλαμβάνοντας τις διάφορες εννοιολογήσεις και εκδοχές της. Συγκεκριμένα, αναδύονται δύο ρεπερτόρια της κυριαρχίας των καταναλωτών, δηλαδή, η δύναμη της ελεύθερης ηδονιστικής επιλογής και η σοβαρή ορθολογική φρόνηση, ενώ η κρίση μεσολαβεί κριτικά και αναδεικνύει ζητήματα (δια)κοπής αυτών των δύο ρεπερτορίων.
- ΣΥΓΓΡΑΦΕIΣ: Λάλλας Δημήτρης
- ΕΤΟΣ: 2022
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές
- ΓΛΩΣΣΑ: Αγγλικά