Καταθλιπτικά συμπτώματα στους φοιτητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά την πρώτη φάση της πανδημίας COVID-19. Μια εξέταση της συσχέτισης με διάφορους κοινωνικούς κινδύνους σε πολλές χώρες υψηλού και μεσαίου εισοδήματος.

Οι φοιτητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αντιμετωπίζουν σημαντικούς κινδύνους για την ανάπτυξη καταθλιπτικών συμπτωμάτων κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 ή για την επιδείνωση των προϋπαρχόντων καταθλιπτικών συμπτωμάτων. Αυτή η μελέτη χρησιμοποιεί δεδομένα από τη Διεθνή Μελέτη Ευημερίας Φοιτητών COVID-19, η οποία συγκέντρωσε δεδομένα μέσω ενός μη αντιπροσωπευτικού δείγματος ευχέρειας σε 125 ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΑΕΙ) σε 26 χώρες υψηλού και μεσαίου εισοδήματος (Ν: 20.103) κατά την πρώτη φάση της πανδημίας COVID-19. Περιγράφει την επικράτηση των καταθλιπτικών συμπτωμάτων στους φοιτητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Βρίσκουμε σημαντική διακρατική ποικιλία στα καταθλιπτικά συμπτώματα, με τα χαμηλότερα μέση επίπεδα να καταγράφονται στις σκανδιναβικές χώρες και τη Γαλλία, ενώ τα υψηλότερα μέση επίπεδα καταθλιπτικών συμπτωμάτων βρέθηκαν στην Τουρκία, τη Νότια Αφρική, την Ισπανία και τις ΗΠΑ. Αυξημένος κίνδυνος για καταθλιπτικά συμπτώματα βρέθηκε στις γυναίκες φοιτητές, στους φοιτητές με λιγότερους πόρους κοινωνικής υποστήριξης και σε πιο μειονεκτική κοινωνικοοικονομική θέση, καθώς και στους φοιτητές με μεταναστευτικό υπόβαθρο. Παράγοντες άγχη σχετιζόμενοι με την COVID-19, όπως η μειωμένη κοινωνική επαφή, η αυξημένη οικονομική ανασφάλεια και το ακαδημαϊκό άγχος εξηγούν ένα σχετικά μεγαλύτερο ποσοστό της διακύμανσης των καταθλιπτικών συμπτωμάτων σε σχέση με τους μη σχετιζόμενους με την COVID-19 παράγοντες άγους. Αυτό το εύρημα δείχνει ότι όχι η ίδια η πανδημία, αλλά οι δευτερογενείς επιπτώσεις της πανδημίας σχετίζονται με την ψυχική υγεία των φοιτητών. Τα αποτελέσματά μας επιτρέπουν στα ΑΕΙ να είναι καλύτερα προετοιμασμένα για να στοχεύσουν ομάδες που διατρέχουν ιδιαίτερο κίνδυνο κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας.

  • ΣΥΓΓΡΑΦΕIΣ: Van de Velde S, Buffel V, van der Heijde C, Çoksan S, Bracke P, Abel T, Busse H, Zeeb H, Rabiee-Khan F, Stathopoulou T, Van Hal G, Ladner J, Tavolacci M, Tholen R, Wouters E
  • ΕΤΟΣ: 2021
  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές
  • ΓΛΩΣΣΑ: Αγγλικά
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ