Πώς αναζητούν πληροφορίες για τις δημόσιες υπηρεσίες οι μειονεκτούσες ομάδες; Μια τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή τεχνολογιών επικοινωνίας
Οι κυβερνήσεις και οι μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) στρέφονται στις τεχνολογίες επικοινωνίας μέσω τηλεφώνου και Διαδικτύου για να μειώσουν τα κόστη και να διευρύνουν την πρόσβαση στις δημόσιες υπηρεσίες. Ωστόσο, αυτές οι τεχνολογικές αλλαγές μπορεί να έχουν αντίστροφα αποτελέσματα εάν επιδεινώσουν το διοικητικό βάρος σε κοινότητες με υψηλές ανάγκες. Διεξαγάγαμε μια τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη μελέτη στην Ελλάδα, αξιολογώντας ποιος τρόπος επικοινωνίας επιτρέπει καλύτερα στις μειονεκτούσες ομάδες να ζητούν πληροφορίες για δωρεάν υπηρεσίες. Οι συμμετέχοντες ήταν 18 φορές πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν προπληρωμένη καρτ ποστάλ και 8 φορές πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν καρτ ποστάλ με πληρωτέο ταχυδρομικό τέλος από το να χρησιμοποιήσουν τηλεφωνική γραμμή ή email για να ζητήσουν πληροφορίες σχετικά με δωρεάν οδοντιατρική περίθαλψη. Οι ομάδες εστίασης δείχνουν ότι η χαμηλή αυτο-αποτελεσματικότητα περιορίζει σημαντικά την προθυμία των μειονεκτουσών ομάδων να χρησιμοποιούν νεότερες τεχνολογίες για γραφειοκρατικές ερωτήσεις. Δείχνουμε ότι το διοικητικό βάρος που σχετίζεται με τις τεχνολογικές αλλαγές είναι μεγαλύτερο από ό,τι είχε πιστευτεί προηγουμένως και ότι τα ευρέως διαδεδομένα ψυχολογικά εμπόδια περιλαμβάνουν όχι μόνο το στίγμα της λήψης πρόνοιας, αλλά και το στίγμα της λανθασμένης διαχείρισης μιας συνομιλίας με έναν γραφειοκράτη.
- ΣΥΓΓΡΑΦΕIΣ: Κατερίνα Λίνου, Μελίσσα Κάρλσον, Λάουρα Γιακλή, Νάντια Δάλμα, Αφροδίτη Βελούδακη, Σταύρος Νικηφόρος Σπυρέλλης
- ΕΤΟΣ: 2021
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές
- ΓΛΩΣΣΑ: Αγγλικά