Υπαγωγή σε μειονοτική ομάδα και κοινωνική ταυτότητα: Προφίλ, στάσεις και επαγγελματικές στρατηγικές Ρομά και μουσουλμάνων μεταναστών

Το παρόν άρθρο στηρίζεται στη Θεωρία Κοινωνικής Ταυτότητας για να μελετήσει τα αποτελέσματα έρευνας πεδίου που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα και την Πάτρα με πληθυσμό στόχο επιχειρηματίες Ρομά και μουσουλμάνους μετανάστες. Αρχικά εστιάζουμε στις μορφές απασχόλησης που επιλέγουν τα μέλη των δύο ομάδων, αλλά και στους παράγοντες που σχετίζονται με τις επιλογές τους. Στη συνέχεια εστιάζουμε στη λειτουργικότητα της ταύτισης με την ενδο-ομάδα και την αναζήτηση υποστηρικτικών πόρων από τα μέλη της για την ανάπτυξη και διατήρηση της επαγγελματικής τους δραστηριότητας. Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν την ύπαρξη «εθνοτικών θυλάκων» στην επιχειρηματικότητα. Η ταύτιση με την ομάδα υπαγωγής αναδεικνύεται σε σταθερά σημαντικό προβλεπτικό παράγοντα για τις επιχειρηματικές δράσεις των ερωτώμενων. Συμπερασματικά, οι δεσμοί εντός της ομάδας, αλλά και ο κοινός στόχος των μελών για κοινωνική ενσωμάτωση και ανοδική κινητικότητα υποστηρίζουν την «κοινωνική ταύτιση» ιδιαίτερα σε εθνοτικές μειονοτικές ομάδες που βρίσκονται χαμηλά στην κοινωνική ιεραρχία.       

  • ΣΥΓΓΡΑΦΕIΣ: Ηλιού, Κ.
  • ΕΤΟΣ: 2017
  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: Συμβολές σε συλλογικούς τόμους
  • ΓΛΩΣΣΑ: Ελληνικά
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ